Aanscherping huisstijl UWV | Toegankelijk en herkenbaar
In opdracht van UWV directie Communicatie hebben we de huisstijl onder de loep genomen om de mogelijkheden van meer toegankelijkheid
en
meer herkenbaarheid
te onderzoeken. Vervolgens hebben we een tweede merkkleur en een nieuw kleurenpalet bepaald; een eigen UWV letter ontwikkeld; en nieuwe layout specificaties ontworpen. Met als resultaat:
De stijl is in nauwe samenwerking ontwikkeld met UWV design manager Frédérique Schimmelpenninck van der Oije, en een breed team van specialisten binnen de organisatie van UWV.
Naar aanleiding van ons advies en art direction heeft Boldmonday (Paul van der Laan en Pieter van Rosmalen) de voor UWV speciaal ontwikkelde en unieke letter UWV Werk ontworpen.
- Een contrastrijk kleurgebruik dat zowel online als in print gelijk is
- Een breed in te zetten kleurenpalet; van datavisualisaties tot illustraties
- Een unieke ontworpen herkenbare letter die makkelijk leesbaar is, en geschikt voor beeldscherm en print
- Iedereen vanaf elke werkplek binnen UWV werkt met 1 letter
- Het logo kent voortaan maar 1 variant (blauw vierkant) en is vast gepositioneerd
- Nieuwe grafische stijlelementen voor herkenbaarheid en toegankelijkheid; van socials tot website
- Zowel online als in print zijn nieuwe layout specificaties en stijlelementen gelijk
- Een goed gevuld en werkbaar intern communicatieportaal met huisstijlrichtlijnen en templates
De stijl is in nauwe samenwerking ontwikkeld met UWV design manager Frédérique Schimmelpenninck van der Oije, en een breed team van specialisten binnen de organisatie van UWV.
Naar aanleiding van ons advies en art direction heeft Boldmonday (Paul van der Laan en Pieter van Rosmalen) de voor UWV speciaal ontwikkelde en unieke letter UWV Werk ontworpen.








